Avatar billede MarcVanDamme Nybegynder
05. januar 2015 - 12:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nøglefelt skal defineres

Hej alle, jeg sidder og leger lidt med Access.

Jeg har en Tabel som indeholder:
Fornavn, Vej, Efternavn, By, Postnummer, Email

Og en Tabel som indeholder:
Købsdato, Købsbeløb, Købstype. Samt et Ja Nej Felt om de har svaret på en undersøgelse.

Hvordan kan jeg definere et nøglefelt ud fra det, så jeg i sidste ende, har de kunder der har svare nej i undersøgelsen.

Mvh
Avatar billede terry Ekspert
05. januar 2015 - 13:15 #1
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2015 - 09:20 #2
hope the link helped, thanks for the points.
Avatar billede MarcVanDamme Nybegynder
07. januar 2015 - 12:01 #3
Yea it helped me quite a bit. Thank you for the link and the info.

I managed to chain the two tables with and email in both of the tables and thereby makeing them uniqe and it worked like a charm.
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2015 - 12:16 #4
Great

You should maybe consider using an autonumber field as the primary key in main table and then have a field (foreign key) in secondary table which links to primary key in main table. You cant always rely on having for example, an email address you can use for that :-)