Avatar billede mogensjensen1234 Nybegynder
16. december 2014 - 09:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excelproblem med formel

Hej Experter.

Jeg har et ark hvor jeg skal lave nogle beregninger af gennemsnit. arket indeholder flere produkter, og skal kun tage det med når der er data i cellen.

det ser sådan ud:
Produkt 1            150
produkt 2            <100
produkt 1            <100
produkt 1            500

Jeg vil gerne lave sådan at den beregner gennemsnit af produkt 1´s tal når det er over 100. Dog skal den stadig medregne alle produkt 1´ere i gennemsnittet.
Hvordan skriver jeg en formel som gør følgende? når der står produkt 1 i celle X så skal den tage gennemsnit af celle Y hvis den er større end 100. Den skal stadig medregne cellen i gennemsnittet selv den ikke skal tage tallet.
Håber det er til at forstå.
God jul
Avatar billede jens48 Ekspert
16. december 2014 - 10:35 #1
Du skal bruge en formel i stil med

=AVERAGEIFS(B1:B10;A1:A10;"Produkt 1";B1:B10;">100")

Averageifs = MIDDEL.HVISER på dansk
Avatar billede mogensjensen1234 Nybegynder
16. december 2014 - 14:33 #2
Tusind tak for hjælpen. Det virkede
Avatar billede jens48 Ekspert
16. december 2014 - 15:01 #3
Du får et svar så du kan lukke spørgsmålet