Rygtemaskineriet har allerede snurret i ugevis, og traditionen tro er opmærksomheden da også rettet mod den stak nye iPods, som Apple forventes at smide på markedet, når firmaet slår dørene op for verdenspressen ved syv-tiden dansk tid.
I aften er for så vidt ingen undtagelse.
Alligevel bliver begivenheden måske speciel. Det er nemlig det første offentlige Apple-pressemøde, siden Steve Jobs vendte tilbage til firmaet efter en længere sygeorlov, som mange frygtede ville forhindre den karismatiske chef i nogensinde at komme tilbage.
Det gjorde han heldigvis, og når lysene i aften tændes i Yerba Buena Center for the Arts i San Francisco, bliver spændingsmomentet i højere grad, hvem der er at se i rollen som produkt-toastmaster.
Hvem står i spotlyset i aften?
Flere analytikere spår Jobs' offentlige genopstandelse, mens andre holder fast i, at det bliver topchefens trofaste væbner, marketing-chef Phil Schiller, der vil være vært for æblegildet.
Skulle Steve Jobs imidlertid tale fra scenekanten, er der ingen tvivl om, at det vil booste moralen betydeligt hos inkarnerede Apple-fans. Men det kan også vise sig at have en anden effekt.
Hvis Steve vender tilbage, vil det nemlig langt overskygge det, som mange frygter, vil blive en ikke-begivenhed på grund af kaloriefattige og kedelige rygter. Apple-topchefens genkomst vil være langt vigtigere, end hvilke mp3-afspillere firmaet måtte hive op af posen.
Steve Jobs udløser jubel
Det mener i hvert fald Rasmus Ibfelt, partner og managing director i design- og brandingbureauet e-Types, der blandt andet står bag visuelle identiteter til politiet og den store dagbladssatsning Dagen.
Han har fulgt Apple gennem flere år, og han er ikke i tvivl om, at Steve Jobs' tilbagevenden ville være et vigtigt signal for Apple at sende.
"Hvis Steve Jobs står der, så vil det blive det, det hele handler om. På den måde kan det være en rigtig god taktik fra Apples side," siger Rasmus Ibfelt, der ikke forventer noget revolutionerende fra Apple i denne ombæring.
Han forklarer, at Steve Jobs mere end nogen anden er synonymt med Apple, og selvom arbejdshesten Phil Schiller nok har gjort det godt i Jobs' fravær, så når han ikke op på siden af Apple-ikonets scene-optrædener.
"Han er jo bare ansigtet på Apple, og det er ham, der kan holde de mest fantastiske taler og præsentationer for deres nye produkter, hvor han løfter det op i en større sammenhæng. Det har Apple ikke vist, at de har andre, der kan gøre lige nu," siger Rasmus Ibfelt.
Det handler om iscensættelse
Hvis Steve Jobs rent faktisk viser sig offentligt senere på dagen, så kan det altså betyde umådeligt meget for Apple.
Også selvom alle godt er klar over, at Steve Jobs ikke selv sidder og finder på samtlige nye produkter egenhændigt.
Men han kan noget andet, der er næsten ligeså vigtigt, forklarer branding-eksperten.
"Jeg er sikker på, han er et visionært menneske, men det er jo ikke ham, der laver produkterne alene. Men han er fantastisk til at iscenesætte brandet. Det handler meget om iscenesættelsen, for det er også det, man køber som forbruger," siger Rasmus Ibfelt.