Det er svært at overholde betalingsfristerne for husstandens regninger, hvis man er kunde i Nykredits online-bank.
Firmaets web-tjeneste er nemlig meget ustabil.
"Der kan i øjeblikket være problemer med at logge på Mit Nykredit," lyder den konkrete tekst på firmaets webside, men dette "øjeblik" har nu varet i snart tre døgn.
"Der har ikke været tale om et reelt nedbrud, men vores kunder har oplevet meget lange svartider eller ikke haft mulighed for at logge på systemet,” siger Kasper Skaanning, kommunikationskonsulent, i Nykredit.
10.000 telefonopkald
Hvor mange kunder, der har været berørt af problemerne, har Nykredit ikke gjort op, men der har været tryk på telefonbetjeningen.
"I går havde vi 10.000 telefon opkald, og det er markant flere, end vi plejer," fortæller Kasper Skaanning.
Nykredit har ikke ønsket at oplyse, hvad problemerne skyldes men fortæller, at firmaet har foretaget justeringer, der har betydet at tingene fungerer bedre.
"I dag har vi være nogenlunde stabile," siger Kasper Skaanning.
Han kan dog ikke fortælle, hvornår driften igen er helt toptunet.
Kasper Skaanning afviser tab af data samt, at problemerne får betydning for PBS-betalinger eller faste overførsler.
Han opfordrer kunder, der oplever problemer til at henvende sig til Nykredit – via telefonen.