De massive problemer, som på årets sidste bankdag betød, at Danske Bank en overgang måtte slukke for netbanken, ser ud til at fortsætte på den første bankdag efter nytår.
Banken skriver på sin hjemmeside, at kunderne i øjeblikket kan forvente problemer med logon og forlængede svartider.
Håber ikke på nedbrud
Hos Danske Bank kan pressechef Jonas Sunn Torp dog hverken af- eller bekræfte, at der aktuelt er tale om et egentligt nedbrud.
”Det håber jeg ikke. Jeg har godt nok hørt om enkelte forsinkelser. Men jeg har ikke hørt, at det skulle være fortsat,” Jonas Sunn Torp.
Banken bringer på hjemmesiden følgende oplysning til de mere end en million kunder:
"Der kan i øjeblikket være problemer med at logge på og forlængede svartider i Danske Netbank. Vi beklager de gener, det giver."
Måtte lukke helt ned
Dermed ser det ud til at problemerne er de samme som på årets sidste bankdag, hvor Danske Bank en kort overgang måtte lukke helt ned for adgangen til netbanken på en af de travleste bankdage på året.
Banken lukkede mellem klokken 14..00 og 14.15 helt for adgangen til netbanken. Det er endnu usikkert, hvad årsagen til problemerne med netbanken er.
Ifølge Danske Banks pressechef var det kun den danske del af netbanken, som havde problemer på årets sidste bankdag.
Således fungerede den engelsksprogede udgave ifølge Jonas Sunn Torp fuldstændigt problemfrit.
Dermed kunne bankens telefoniske kundeservice i mange tilfælde hjælpe kunderne ved at foreslå dem at benytte den engelsksprogede udgave af netbanken.
Det er endnu uvist, hvad årsagen til netbankens problemer skyldes.