23.000 brugere første dag og 180.000 sidevisninger. Og frem for alt en problemfri premieredag. Det er status efter borger.dk i går officielt gik i luften.
Kontorchef Natascha Dexters fra It- og Telestyrelsen, der leder projektkontoret, er godt tilfreds med premieren.
- Vi har ikke lavet speciel markedsføring for lanceringen, så vi er meget godt tilfredse, fortæller hun.
Natascha Dexters håber dog på stigende brugertal i de kommende måneder.
Fuldt funktionsdygtig
Allerede den 29. december lå borger.dk online.
Men forud for den officielle premiere var der nogle tekniske problemer. Samtidig manglede sitet landkort, som viste de nye kommuner.
- Siden viser alle de rigtige kort nu, fortæller Natascha Dexters og tilføjer, at man kan se både kommune, amt og politikredskort på siden.
Borger.dk er et fælles projekt mellem staten og kommunerne, og sitet afløser netborger.dk og danmark.dk, som begge er lukket og kun henviser til borger.dk.
Populær hotline
Den nye borgerportal tilbyder support og information genenm både telefon og chat. Begge dele ser ud til at være populære.
- Det kørte lige fra start, og de har haft travlt. Der har været en del spørgsmål om hvor bestemte løsninger ligger på hjemmesiden, siger Natascha Dexters.
Borger.dk bliver løbende udbygget med nye løsninger i de kommende måneder og år. Både staten og de enkelte kommuner kan løbende koble nye funktioner på hjemmesiden.