Salget steg til det dobbelte, mens overskuddet blev syvdoblet for Google i årets tredje kvartal sammenlignet med samme periode sidste år.
Dermed fortsætter Google sin utrolige økonomiske vækst, der på få år har gjort selskabet til en af it- og mediebranchens mest omtalte firmaer og sendt aktiekursen på himmelflugt.
I alt fik Google en omsætning på næsten 10 milliarder kroner i kvartalet, mens overskuddet lød på knap 2,4 milliarder kroner.
Og det i et kvartal, som normalt betegnes som sløvt for internetfirmaer.
Central i Googles forretningsmodel er annonceprogrammet Adwords, også kendt som betalte søgninger.
Mange analytikere er interesserede i Googles planer på dette område, og selskabet arbejder da også på gøre programmet mere afhængig af den effekt, det giver på forretningen.
Målet er at bringe annonceprogrammet så tæt som muligt på de metoder, firmaer bruger, når de skal udregne afkastet på deres investeringer, også kaldet return on investment (ROI).
Google blev også spurgt til forretningsmodellen i mail-tjenesten Gmail, men den ser medstifter Sergey Brin primært som en platform til at eksperimentere med og bygge andre ting oven på, såsom besked- og telefoni-tjenesten Google Talk.
I sig selv er Gmail derimod ikke noget, der skaber omsætning.