Artikel top billede

Direktør i Oister, Anthony Lim. (Foto: Oister PR)

Oister opdagede ikke selv læk af 246.000 kunders hemmelige data: Kunder fandt egne data på nettet

Det var ikke Oister selv, der opdagede, at knap 250.000 kunders data var blevet gjort synlige på nettet. Det var derimod kunder, hvis data skulle være hemmelige, men som pludselig kunne se deres data op internettet. "Ansvaret er vores," siger Oisters direktør Anthony Lim.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs, hvordan lækket af knap en kvart million kunders hemmelige data skete.
  • Det siger Oisters direktør Anthony Lim om hændelsen.
  • Det får hændelsen af konsekvenser.
736
3:45 min
Knap en kvart million af Oisters kunders data kunne ses på nettet i perioden fra 21. juni til 26. juni.

Her kunne man se kundernes fulde navne, adresser og telefonnumre - også de af kunderne, der har hemmeligt nummer eller hemmelig adresse.

"Vi ser på begge dele med stor alvor, og ansvaret er vores. Derfor har vi gjort, hvad vi kan for at løse problemet så hurtigt som muligt," lyder det fra Anthony Lim, der er direktør hos Oister, til Computerworld.