Artikel top billede

(Foto: Dima Solomin/Unsplash)

Et kæmpe slag til tech-giganten: Metas annoncemodel bliver ulovlig – og selskabet får stor GDPR-bøde

Meta, som ejer Facebook, Instagram og Whatsapp har fået sin reklamepraksis kendt ulovlig under EU-lov. Meta skal nu ændre sin praksis.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om afgørelsen, der erklærer Metas annoncemodel i strid med GDPR.
  • Metas reaktion.
  • Max Schrems forventninger til forløbet fra nu af.
  • Størrelsen på bøderne.
955
5 min
Meta har fået et gigantisk slag mod sin forretningsmodel. Selskabet bag Instagram og Facebook har fået sin reklamemodel, hvor brugere automatisk giver samtykke til personificerede reklamer ved godkendelse til at bruge tjenesterne gjort ulovlig af EU.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse fem områder vil Norlys-CDO Kristian Hjort-Madsen prioritere i 2025: "Et vigtigt år med store og afgørende digitale transformationer"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de nye Rejsekort-standere til de danske togstationer: 9.000 standere skal indkøbes fra ny leverandør

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nu er slutdato endelig klar: Stort it-system til politiet bliver fire år forsinket - samlede omkostninger stiger med 82 procent

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tidligere Microsoft-chef Ole Kjeldsen har landet nyt job: "Det bliver utroligt spændende. Det er noget, jeg aldrig har prøvet før"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ingen andre muligheder: Politiet nødt til at tegne kontrakt på 300 millioner kroner med KMD