Artikel top billede

(Foto: Dima Solomin/Unsplash)

Et kæmpe slag til tech-giganten: Metas annoncemodel bliver ulovlig – og selskabet får stor GDPR-bøde

Meta, som ejer Facebook, Instagram og Whatsapp har fået sin reklamepraksis kendt ulovlig under EU-lov. Meta skal nu ændre sin praksis.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om afgørelsen, der erklærer Metas annoncemodel i strid med GDPR.
  • Metas reaktion.
  • Max Schrems forventninger til forløbet fra nu af.
  • Størrelsen på bøderne.
955
5 min
Meta har fået et gigantisk slag mod sin forretningsmodel. Selskabet bag Instagram og Facebook har fået sin reklamemodel, hvor brugere automatisk giver samtykke til personificerede reklamer ved godkendelse til at bruge tjenesterne gjort ulovlig af EU.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Kritisk CVE-databasen om sikkerhed reddet i allersidste øjeblik - ny bevilling godkendt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany-stifterne André Rogaczewski og Claus Bo Jørgensen skovler penge ind: Har tjent næsten 600 millioner kroner på et år

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan modererer Mads og 20 andre danskere alt indhold på Metas danske platforme fra et center i Barcelona

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Jeg købte tømmermands-pizza for alle mine bitcoins og gik glip af en formue: Nu overvejer jeg at gå all-in igen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny fond haste-etableret: Vil forsøge at redde sårbarhedsdatabasen CVE fra nedlukning