Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Historisk million-bøde får Region Syddanmarks it-direktør til at efterlyse nye GDPR-retningslinjer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ser med 'stor alvor' på problemer med vand, varme og manglende kontrol i politiets datacenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brugere rammes af Microsoft-fejl: M365-produkter er på mystisk vis blevet deaktiveret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Overblik: Danske it-selskaber strømmer ind mod den centrale storby - og det handler ikke om penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tivoli søger ny CIO: Kenneth Hartvig stopper efter tre år på posten