Artikel top billede

Photo by rupixen on Unsplash (Foto: Photo by rupixen on Unsplash)

Forbrugerrådet: Stigende problem med virksomheder, der lokker forbrugere i digitale abonnementsfælder

Der er virksomheder, der spekulerer i, at det skal være enormt let at tegne et abonnement, men betydeligt mere bøvlet at opsige det, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk, der efterlyser skrappere regler over for digitale abonnementsfælder

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få Forbrugerrådet Tænks vurdering af omfanget af abonnementsfælder
  • Blive klogere på, hvordan reglerne for abonnementer er skruet sammen
  • Få overblik over udviklingen i antallet af klagesager hos Forbrugerombudsmanden
896
4:30 min
I disse år oplever digtale abonnementer og medlemsklubber en stigende popularitet i internethandlen.

Men som forbruger skal man være opmærksom på et stigende antal abonnementsfælder, hvor det er let at tegne et abonnement, men til gengæld betydeligt sværere at opsige det, lyder advarslen fra Forbrugerrådet Tænk

“Vi oplever et stigende problem med digitale abonnementer, der er svære

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Halter mange år bagefter: Sløve software-udviklere står i vejen for kæmpe digitalt løft af Billund Lufthavn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse 10 it-virksomheder klarer sig bedst i Computerworlds store image-undersøgelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort skal aflevere fuld redegørelse om brug af GPS-data i Rejsekort-appen inden for få uger: Datatilsynet åbner sag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Telmore har fået AI til at udvikle 600 forskellige versioner af sin hjemmeside: Ændrer sig alt efter, hvem du er

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

IBM Danmark skifter ud i sin øverste ledelse - her er den nye direktion