Artikel top billede

Photo by rupixen on Unsplash (Foto: Photo by rupixen on Unsplash)

Forbrugerrådet: Stigende problem med virksomheder, der lokker forbrugere i digitale abonnementsfælder

Der er virksomheder, der spekulerer i, at det skal være enormt let at tegne et abonnement, men betydeligt mere bøvlet at opsige det, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk, der efterlyser skrappere regler over for digitale abonnementsfælder

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få Forbrugerrådet Tænks vurdering af omfanget af abonnementsfælder
  • Blive klogere på, hvordan reglerne for abonnementer er skruet sammen
  • Få overblik over udviklingen i antallet af klagesager hos Forbrugerombudsmanden
896
4:30 min
I disse år oplever digtale abonnementer og medlemsklubber en stigende popularitet i internethandlen.

Men som forbruger skal man være opmærksom på et stigende antal abonnementsfælder, hvor det er let at tegne et abonnement, men til gengæld betydeligt sværere at opsige det, lyder advarslen fra Forbrugerrådet Tænk

“Vi oplever et stigende problem med digitale abonnementer, der er svære

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Historisk million-bøde får Region Syddanmarks it-direktør til at efterlyse nye GDPR-retningslinjer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ser med 'stor alvor' på problemer med vand, varme og manglende kontrol i politiets datacenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brugere rammes af Microsoft-fejl: M365-produkter er på mystisk vis blevet deaktiveret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Overblik: Danske it-selskaber strømmer ind mod den centrale storby - og det handler ikke om penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tivoli søger ny CIO: Kenneth Hartvig stopper efter tre år på posten