Artikel top billede

Lars Kristian Larsen har arbejdet længe med ITIL. Ifølge ham er der et skifte på vej med den nye version, og han har også et bud på, hvad du skal fokusere på.
Foto: BusinessNow (Foto: BusinessNow)

Helt ny version af ITIL lander om en måned: ”Det er ikke et paradigmeskift, men det er et nyt fokus"

I slutningen af februar udkommer det nye ITIL 4. Men hvad byder den nye version på, og hvad skal du være særligt opmærksom på. Det får du et bud på her.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • En forståelse af, hvor stor en omvæltning, der er på vej inden for ITIL
  • En erfaren konsulents bud på, hvad det betyder for dig
  • Et bud på, om den nye version rent faktisk byder på noget nyt eller udelukkende er til for at konsulenterne kan sælge flere timer.
1.302
6:45 min
En af nøglerne til it-service management står overfor mere end en fiks makeover.

I slutningen af februar udkommer der nemlig en ny udgave af det populære værktøj ITIL 4. En udgave, der har været undervejs i et par år.

Men byder den nye version rent faktisk på noget nyt, eller handler det udelukkende om, at konsulenthusene kan sælge flere timer?

”Det er ikke et paradigmeskift, men det er et nyt fokus. Man skifter fokus fra livscyklus til en værdikæde. Det er der, guldet ligger for virksomhederne," siger Lars Kristian Larsen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter