Artikel top billede

Erik Damgaard forventer både, at Unicontas omsætning og underskud ender omkring 11 millioner kroner for 2018. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Erik Damgaard blæser til krig om C5-kunder: "Visma kunne ligeså godt have købt Lagkagehuset eller Joe & The Juice i stedet for E-conomic"

Interview: Erik Damsgaards Uniconta har konverteret fem procent af C5-markedet, og han ligger ikke søvnløs over konkurrenternes formåen. "Det er ligegyldigt for Visma, om selskabet sælger software, kaffe, juice eller brød. Visma har bare nogle milliarder, der skal give flere penge," lyder det bombastisk fra den tidligere it-milliardær.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i Unicontas nøgletal for kunder, omsætning og bundlinje
  • Se Erik Damgaards planer for Unicontas fremtid
  • Bliv klogere på selskabets økonomiske målsætning
  • Find ud af hvorfor Erik Damgaard ikke frygter Unicontas konkurrenter
  • Indsigt i hvordan en ny æra i it-branchen har gjort Erik Damgaards comeback muligt
1.496
7:30 min
Erik Damgaard var i massiv økonomisk krise i midten af 00'erne.

Han estimerer selv, at han tabte omkring en milliard kroner mellem 2004 og 2009.

Den lange vej tilbage for at komme på økonomisk fode igen startede, da Erik Damgaard efterfølgende besluttede sig for at ville tilbage i it-branchen.

På det tidspunkt har Erik Damgaard tabt så mange penge, at han kun har en vindmøllepark tilbage.

Den bliver solgt.

Derefter bruger han 15 millioner kroner på at starte regnskabs- og bogføringsprogrammet Uniconta.

I november 2016 udskriver selskabet de første fakturaer.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter