- Bliv klogere på hvordan Airhelp bruger software-robotter
- Robotterne betyder, at det er behov for færre hænder i sagsbehandlingen. Læs hvordan Airhelp har håndteret det
- Få indblik i Airhelps historie, der tog sin begyndelse i den verdensberømte accelerator Y Combinator
I dag er Airhelp en af de nye succeser i den danske techbranche, og virksomheden har hovedkvarter i Soho i New York og kontorer overalt i verden - blandt andet i London, Gdansk og København.
Med en værdiansættelse på 0,5 milliarder kroner indtager Airhelp en 49. plads på Computerworlds liste over de 50 mest værdifulde dansk tech-selskaber.
Skal skalere med robotter
Computerworlds opgørelse viser dog også, at Airhelp med knap 500 ansatte har betydeligt flere ansatte end mange andre virksomheder med lignende værdiansættelser.
Det skyldes, at virksomheden har et stort antal sagsbehandlere ansat, der skal ekspedere kundernes sager, og den slags hæmmer virksomhedens skalerbarhed og hæver marginalomkostningerne.
Derfor har Airhelp gennem de seneste år investeret i automatiseringer.
“Mennesker skalerer simpelthen ikke hurtigt nok, og derfor tog vi for halvandet år siden beslutningen om, at vi skulle bruge maskiner til mange