Artikel top billede

Her er Netcompanys succesformel ifølge direktør André Rogaczewski: "Mange glemmer, at vi lever i en verden, hvor man er på en mission"

Interview Netcompany har forrygende vind i sejlene. Hemmeligheden? Selskabet har opbygget en leverance-kultur med fuld fokus på at levere. "Mange glemmer, at vi lever i en verden, hvor man er på en mission. Vi har nærmest institutionaliseret det at være stolte af den bedrift, vi har udført”, siger direktør André Rogaczewski.

Premium Kun for abonnenter
Netcompany har netop aflagt et rekord-regnskab. Omsætningen er vokset med 57 procent, og indtjeningen er vokset med 73 procent. Samtidig er antallet vokset til nu 1.700 medarbejdere.

Det kan du læse mere om her: Netcompany sætter ny rekord: Indtjening vokser med 73 procent

Men det betyder ikke, at de ansatte nu skal til fest i fuld galla med skåltaler og dans til den årle morgen.

“Vi fejrer ikke så meget som andre i forhold til årsregnskaber, tror jeg. Heller ikke, når vi får en ordre. Men vi gør rigtig meget ud af at hylde de folk, der er gået i produktion med et system, som faktisk virker”, siger André Rogaczewski, stifter og CEO for Netcompany.

Han betegner kulturen i Netcompany som en leverance-kultur, hvor det er vigtigt at vise stolthed, når man faktisk lykkes med det, man gør. For ting kan gå galt.

“Mange glemmer, at vi lever i en it-verden, hvor man er på en mission. Vi skal ordne noget - vise at det kan lade sig gøre. Så vi holder projektmiddage og har nærmest institutionaliseret det at være stolte af den bedrift, vi har udført”, siger han.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter