Nu bliver det lettere at holde styr på kassekreditten, hvis du er Dell-partner.
Det sørger Dell for i en udvidelse af deres finansielle services.
Premier-partnere og distributører vil få adgang til en udvidet finansiering, så de ifølge Dell ikke vil føle sig bremset af kunders måske langsomme indbetaling.
"Har en partner for eksempel solgt en serverløsning, kan en kunde jo godt være en måned eller to om at betale, og det bremser vores partnere, da de har penge til at ligge låst fast. De går glip af potentielle salgsmuligheder, og det kan vi selvfølgelig ikke have," siger Marvin Brough, Dells internationale Channel-chef, til Computerworld i forbindelse med Dells Enterprise Forum i Frankfurt.
Dells premier- og 'preferred'-partners og distributører får muligheden for at få 45 dages rentefri kredit fremfor de nuværende 30 dage og vil samtidig få mulighed for en større kreditmængde, hvis de bliver vurderet dertil.
"Vi har kørt et pilotprojekt de seneste måneder med et dusin partnere, og det fordobler vi i næste måned, og sådan vil det fortsætte. Vi forventer at have over en halv million ordrer i finansering, inden året er omme, hvilket svarer til godt og vel 3,7 milliarder kroner," siger Marvin Brough.
Vil nå endnu flere kunder
Dell er ellers et firma, der igennem sin levetid har været kendt for selv at stå for distributionen af sine produkter. Det har ændret sig voldsomt de seneste år, og Dell står nu med en situation, hvor partnersalget står for en tredjedel af omsætningen - hvilket svarer til 108 milliarder kroner.
"Før i tiden var det jo nemmere selv at stå for det hele: Vi handlede kun med hardware, men nu er vi blevet til en service-udbyder, og så kan vi ikke klare den opgave alene," siger Dells netværkschef for EMEA, Dominique Vanhamme, til Computerworld.
"Vores portfolio er simpelthen blevet større, og meget af det er noget, som skal integreres, udbygges eller vedligeholdes, og det er lokale partnere langt, langt bedre til, end vi hos Dell nogensinde kan blive," tilføjer Marvin Brough.
Ud over en udvidelse af Dells Finansial Services øger Dell også deres investeringer i demonstrationsudstyr til europæiske partnere til det seks-dobbelte. Noget som partnerne ifølge Dell har efterspurgt i en rum tid.
Dell går også ind og hjælper kunder hen mod lokale partnere, hvis det giver mere mening.
"Har vi en kunde, som vil få mere ud af at købe udstyret og servicen igennem en partner, hjælper vi med at skabe den nødvendige kontakt. Partnerne kender deres kunder meget bedre, end vi nogensinde vil komme til, og derfor kan de også give en bedre service," siger Dominique Vanhamme.