Netflix afslører ikke selv sine abonnementstal.
Men til gengæld kan en ny undersøgelse, der kortlægger danskernes tv-vaner, nu afsløre det omtrentlige antal danskere med et Netflix-abonnement.
Ifølge Mediawatch viser undersøgelsen, der er foretaget af analyseinstituttet YouGov, at cirka 400.000 danske husstande har et abonnement på Netflix. Vel at mærke efter den gratis prøveperiode er udløbet.
Nogle vil måske mene, at det lyder som et lige lovligt højt tal.
Men ifølge Mediawatch viser en lignende undersøgelse foretaget i februar 2013, at 15 procent - eller knap en halv million - af danskerne mellem 15 og 70 år på daværende tidspunkt havde benyttet Netflix mindst én gang inden for den seneste måned, mens hele 61 procent af de adspurgte oplyste, at de havde kendskab til Netflix.
Tjener kassen på danskere
Ganger vi de 400.000 abonnenter op med Netflix' danske abonnementspris på 79 kroner om måneden viser det, at Netflix hver måned omsætter for mere end 31 millioner kroner i Danmark.
Danmarks største udbyder af kabel-tv, YouSee, har tidligere oplyst til ComON, at virksomheden oplever en tendens til, at et stigende antal danskere udskifter de store tv-pakker med mindre og billigere tv-pakker.
Denne tendens er også synlig i YouGov-undersøgelsen, der viser, at 11 procent procent af danskerne har skåret ned på deres tv-pakker.
Over for ComON oplyser YouSee dog, at denne nedgang ifølge virksomhedens opfattelse snarere hænger sammen med den økonomiske krise end med fremvæksten af streamingtjenester.
Læs også:
Nu sker det: Streamingtjenester begynder at stjæle tv-kunder