Igennem flere år har det stået klart, at Lenovo også vil ind på privatmarkedet. Nu sker det endelig. I dette efterår sender Lenovo en serie computere under navnet Ideapad på det nordiske marked.
"Det her er ikke bare et spørgsmål om et hurtigt salg her og der. Vi går ind med et ønske om at blive en betydelig spiller på markedet," slår Lenovos danske landechef Peter Juul Jørgensen fast.
Han vil ikke sætte tal på, hvor mange computere han vil sælge på privatmarkedet.
"Jeg tør ikke sætte volumen på. Men der skal ikke herske tvivl om, at vi går efter 1-tallet på det samlede marked," siger han.
Som spydspids i kampen om at vinde privatmarkedet har Lenovo valgt Elgiganten/Elkjøp i Norden.
"Det er et nordisk setup, som vi nu er begyndt at rulle ud. Vi har valgt Elgiganten, fordi Elkjøp er en nordisk spiller. Det er for at få en ordentlig tilstedeværelse i markedet," siger Peter Juul Jørgensen.