Otte ud af ti butikskunder hos Siba (Computercitys søsterkæde i Norge) dropper butikskøb, fordi varerene er billigere på nettet. Det er en af konklusionerne på en undersøgelse, som Siba har lavet blandt sine kunder.
Det får nu den konsekvens, at Siba i Norge indfører en prisstruktur, hvor varerne koster det samme, uanset om kunderne køber ind online eller i en fysisk butik. Det skriver norske IT-Bransjen.
"Ideen om, at prisen på hjemmeelektronik skal være forskellig på internettet og i butikkerne er gammeldags. I dag forventer kunderne den lavest mulige pris ligegyldig, hvor de handler," udtaler Victor Bengtsson, der er landechef for Siba i Norge.
Siba-chefen pointerer, at man nu har valgt en vej, der går i mod den normale norske praksis på området.
"I branchen har det længe været almindeligt med en lokal prissætning. Det betyder, at prisen på en vare er forskellig, alt efter hvor du er i landet. I Siba følger vi ikke den prissætningspraksis, for her gælder vores lave netpriser altid, ligegyldig [om butikken, red] ligger i Stavanger, Trondheim eller Oslo," slår han fast.