Tiden hvor Dell kun solgte direkte til slutkunder er nu endegyldigt forbi. It-kæmpen har nu fået så godt et fodfæste i kanalen, at fokus ikke længere skal være på at få nye forhandlere i folden. Det tilkendegiver Dells nye chef for kanalen i Europa Andreas Schuetze over for engelske CRN.
Han fortæller, at Dell med de nylige opkøb af Sonicwall og Quest Software har fået så stor tilgang af forhandlere, at fokus i kanalorganisationen bør være på de eksisterende forhandlere.
"Det, jeg ønsker, er den værdi, som partnere kan give os. Det er det, der er vigtigt. Vi har et ønske om at forøge vores indtjening og vores fælles forretning," siger Schuetze til engelske CRN.
Andreas Schuetze, der overtog posten som kanalchef for EMEA hos Dell først på sommeren, fremhæver i den forbindelse, at især opkøbet af Sonicwall har været med til at skærpe Dells ageren i kanalen og sat gang i salget gennem forhandler-leddet.
Og som han bemærker, så har opkøbet også virket positivt for Sonicwall.
"Der er fordele på begge sider. Dell-brandet er et stærkt værkstøj for vores nylige opkøbte partnere (Sonicwall og Quest Software, red)," slår han fast over for engelske CRN.