Initiativer for at stabilisere it-driften

Her er nogle af de initiativer som, IT og TCS har sat gang i for at forbedre it-driften:

Flere ressourcer og viden på mobilområdet

• TCS har tilført ekstra 20 medarbejdere til mobilområdet, således at det samlede antal nu udgør 70.
• TCS er ved at ansætte to med NABS-indsigt til deres offshore team og har allokeret teknisk kompetence i samarbejde med AMDOCS i Indien.
• TCS har allokeret ekstra funktionelle kompetencer til KVIK OC og er ved at gennemføre intern uddannelse for at sikre forankring af viden mellem de tekniske og funktionelle kompetencer på området.
• TCS har allokeret ekstra ressourcer til MME & MMI området og øget samarbejdet med Comptel på løsning af de konkrete P2 tickets.
• Tilføjet en ekstra teknisk arkitekt med end to end mobilviden.

Bedre proces for fejlhåndtering

• Etableret en teknisk videndatabase med henblik på hurtigere fejlafhjælpning og proaktiv kvalitetsforbedring.
• Afholdelse af debriefing efter hver ny P1 og P2, således at teknisk teams hurtigere kan optimere fejlafhjælpning og kommunikationen.
• Øget kvalitet og hyppighed i opdatering af fejlløsningsbeskrivelser i HP Service Manager, der anvendes af alle (TDC og TCS inkl partnere).
• Ændring af retningslinjer for fejlafhjælpning
• Etablering af rutiner på systemerne, der gør det muligt bl.a. at foretage memory dump.

Stop for it-frigivelser

• Frigivelse af nye it-opdateringer er sat på pause henover sommerferien, så vi ikke tilfører systemerne nye fejl.
• Der er etableret et Freeze board med repræsentanter fra TDC og teknisk kompetencer fra TCS, som vurderer ansøgninger om dispensationer i perioden.

Daglig operationel status på de kritiske systemer
• Hver morgen kl. 08.30 gennemgår TDC TPM & IT ledelse, Service Delivery vagten og TCS driftsledelse status på fremdriften af fejlafhjælpning på de kritiske P1 og P2.

Service Improvement Program (SIP)

• Etablering af en række forbedringsinitiativer indenfor de mest kritiske områder. Disse initiativer har fokus på at styrke kvaliteten, stabilisere driften og skabe effektiv fejlafhjælpning inklusiv kommunikation overfor TDC kunder og brugere af TDC systemer.
• Der afholdes ugentligt fremdriftsrapportering på SIP.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere