Læs også:
TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder
Flere kunder, der har valgt TDC under SKI's rammeaftale 02.08, er sure over at modtage fejlbehæftede fakturaer fra telegiganten.
Det bekræfter rådgivningsfirmaet, Netplan, over for Computerworld.
Nu forklarer TDC, hvorfor kunderne skal døje med problemerne, og hvorfor tingene endnu ikke er på plads.
"Det er en stor opgave at få kunderne over på den nye aftale, for den omfatter både kommunerne og regionerne, og hovedparten af dem har valgt TDC som leverandør, og mange af dem har først indgået aftalerne i perioden op til jul," forklarer vicepresident Kathrine Forsberg fra
TDC Erhverv til Computerworld.
Samtidig lover Kathrine Forsberg, at ingen kunder vil tabe noget ved bøvlet.
"Vi har selvfølgelig stor forståelse for, at vores kunder gerne så, at det skete hurtigere, men vi krediterer alle kunder efterfølgende, så der er ikke nogen, som taber noget ved det her," lyder det videre.
Hastighed ned og nye tillægsprodukter
Faktisk har kunden Danmarks Tekniske Universitet tidligere brokket sig højlydt over, at TDC har sat hastigheden ned på den nye aftale, hvorfor kunderne skal købe tillægsprojekter for at komme op i samme hastighed igen.
Og netop tillægsprodukter lader til at være en del af forklaringerne på faktura-problemerne, lyder det fra TDC.
"Helt konkret modtager vi eksempelvis en ordre fra en kunde med, hvor mange mobilabonnementer og tillægsydelser en kunde har bestilt, men vi kan ikke ud fra bestilingsblanketten se, hvilke telefonnumre, der skal have hvilket abonnement og tillægsprodukt."
"De oplysninger får vi ikke ved bestillingen," forklarer hun.
Derfor har TDC indsat ekstra ressourcer.
"Vi har derfor indsat ekstra ressourcer for at indsamle disse oplysninger fra kunderne, men det er et meget tidskrævende arbejde," oplyser Kathrine Forsberg.
Læs også: