Læs også:
Fejl på fejl: Derfor ramte YouSee-nedbrud hele landet
400.000 YouSee-kunder ramt: Glem alt om erstatning
Søndag aften var den helt gal med tv-sendesignalet i en god halvanden time for 400.000 YouSee-kunder i Københavnsområdet på grund af en routerfejl, der kortvarigt også fik flimmeret frem på skærmen i resten af landet.
Mandag aften var der så knas med tv-signalet og denne gang også internet for cirka 1.000 YouSee-kunder i hovedstaden.
Fejlen opstod mandag aften ved 18.30-tiden, da en elektronisk komponent i YouSee's kabelnet stod af.
Den elektroniske komponent - også kendt som en fiberforstærker til at skyde tv-signalet over i kundernes coaxial-kabler - var simpelthen defekt og skyld i dårlige tv-signaler og internet-forbindelser, hvis der overhovedet var forbindelse.
Fire en halv time senere - ved 23-tiden - var fejlen udbedret igen.
Fejl hver dag
Direktør for operations hos YouSee, Mads Arnbjørn Rasmussen, beklager hændelsen, men siger samtidig, at nedbrud er uundgåelige i det store YouSee-netværk.
"Jeg ville have det rigtig dårligt, hvis det havde været tale om en gentagelse af søndagens problem. Men det var der slet ikke tale om mandag aften," siger han til Computerworld.
Mads Arnbjørn Rasmussen fortæller, at YouSee med 1,2 millioner kunder jævnligt har nedbrud.
Det skete eksempelvis i fredag aften i Køge, da en bil påkørte et elskab, og søndag eftermiddag på Vesterbro i København, da Dong mistede strømmen.
"Vi har fejlmeldinger hver dag, og det er ikke unaturligt," siger han og retter blikket mod de omkring 1.000 kunder i Sundbyøster, som for anden aften i træk måtte trækkes med knas på flimmerkassen.
Ingen umiddelbar erstatning
For Sundbyøster-kunderne skal ikke umiddelbart regne med kompensation.
Det skyldes, at YouSee har en politik med først at give erstatning, når forbindelsen har været nede i to døgn.
"Vi tager ikke selv initiativ til at kompensere. Pengene skal komme et eller andet sted fra, og vi kan kun kompensere ved at kræve flere penge ind hos vores andre kunder," lyder det fra Mads Asbjørn Rasmussen.
Han siger dog samtidig, at hvis kunderne i Sundbyøster på Amager selv mener, at de har været ekstraordinært hårdt ramt, så vil YouSee vurdere hver enkelt sag i denne situation.
Læs også: