Uklar strategi hos Lenovo

Lenovos forhandlere og it-branchen efterlyser en klarere udmelding fra Lenovo om hvad virksomheden egentlig vil på det danske marked. Direktøren melder hus forbi.

Et år efter Lenovos overtog IBMs PC-division, er hvedebrødsdagene for længst overstået. Den kinesiske PC-gigant har måttet opretholde en delikat balancegang mellem at kapitalisere på IBMs stærke brand, og samtidigt opbygge kendskab og efterspørgslen til Lenovos andre produkter.

Men flere forhandlere kritiserer Lenovo for at være for usynlige i kanalen. En af de kritiske forhandlere er den sjællandske partner Kompetera A/S.

»Lenovos konsulent er her jævnligt, og vi har et ganske fornuftigt samarbejde. Men nogle gange føles det lidt som om de bare er her for at vise flaget. Vi har ikke rigtigt mærket de store forandringer fra IBM tiden, bortset fra at de har skiftet farve på deres logo. Jeg savner en klar udmelding om, hvad de kan, og hvad deres langsigtede strategi er,« siger salgsdirektøren for Kompetera Carsten Lindsted.

Hos forhandleren er man glade for Lenovos nye produkter, men ifølge Carsten Lindsted er Lenovo for dårlige til at markedsføre sig selv.

»Det er klart at de har holdt lav profil her i starten, hvor de har haft travlt med at flytte, men de mangler gennemslagskraft, og det er et problem, når de kun kan tilbyde desktops og notebooks.
Jeg har ikke indtryk af Lenovo er det brand, vores kunder taler mest om,« siger Carsten Lindsted.

Læs mere om Lenovos strategi i det trykte blad.




IT-JOB
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere