Dell sænker nu priserne på næsten alle virksomhedens produktlinier.
Serverløsningen PowerEdge er fra første maj nedsat med 28 procent, flere workstations sælges med rabatter på op til 20 procent, og også Dells Notebooks får et slag med discount hammeren på cirka ni procent.
Dells marketingsdirektør Michael Meister afviser dog blankt, at der er tale om en kommende priskrig, og henviser istedet til evigt faldende komponentpriser.
»Der er slet ikke tale om en krigserklæring. Når komponentpriserne falder, ja så i stedet for at maksimere profitten på kortsigt, så lader vi besparelsen gå videre til kunderne. Det her er blot en naturlig konsekvens af prisudviklingen,« siger Dells marketingsdirektør Michael Meister.
Han mener heller ikke at prisnedsættelserne vil ændre dramatisk på landskabet i kanalen.
»De konkurrenter vi har i dag, har vi nok også i morgen. Vi er inde i en positiv udvikling, og det vil de her prisnedsættelser være med til at fastholde,« siger Michael Meister.