Forhandlere og forbrugere gør nu fælles front mod Apple. I et anklageskrift, på 26 sider, gør de rede for deres harme over for den amerikanske computergigants forretningsmetoder. Et anklageskrift som kan deles op i to underklasser. En kundedel og en forhandlerdel.
Kunderne anklager Apple for at sælge brugte computere, som om de var nye. Derudover har Apple med vilje forkortet garantiperioden på deres computere. Garantiperioden begynder allerede at løbe, når leveringen har fundet sted til forhandleren, i stedet som den skulle, nemlig på det tidspunkt hvor kunden køber computeren hos forhandleren.
I forhandlerdelen bliver Apple anklaget for at bruge forhandlernes fortrolige kundelister til at stjæle kunder til deres egen forhandlerkæde. Forhandlerne mener, det er et misbrug af forretningshemmeligheder.
Forhandlerne er ligeledes også blevet hårdt ramt af kundedelen af sagsanlægget, da de uvidende har solgt gamle computere som nye. Det har kostet meget brok fra kunder. Derudover er forhandlerne ramt af garantiperiodespørgsmålet. Apple skulle angiveligt have taget penge for dele, som forhandlerne har bestilt, selvom garantiperioden ikke var udløbet.
I øjeblikket er det tre kunder og to forhandlere, som står bag anklageskriftet, men sagen gælder med tilbagevirkende kraft for alle forhandlere og kunder, der har haft problemer med Apple siden 1. januar 1995.