iPod'en er blevet kaldt den digitale tidsalders Walkman. Det er en enorm succes - specielt i Japan, USA og Frankrig. En undersøgelse sætter nu nogle tal på successen i USA: Apples "dollar market share" ligger på 27 pct. mens RIO kommer ind på andenpladsen med 10 pct.
Ser man på antallet af solgte enheder ser regnestykket dog noget anderledes ud: Her ligger Apple på tredjepladsen lige efter RCA og RIO. Grunden til denne forskel skal selvsagt findes i den relative høje pris på iPod'en, som befinder sig i den dyre ende af MP3-markedet.
Hvad denne undersøgelse ikke viser, er hvor mange iPods Apples selv har solgt gennem deres retailbutikker og onlinedelen Apple Store. Bliver disse medregnet vil Apple ligge bedre i statistikken.
Derimod fortæller undersøgelsen os for første gang noget om salgstallet for Windows iPod'en vs. Mac iPod'en. Windows-versionen står således for hele 58 pct. af det samlede iPod-salg. Og ikke overraskende er det 10 GB-modellen der sælger bedst - og det gælder både Mac- og Windows-versionen.