Skype afviser kritik af SkypeOut

Skype svarer nu på på kritikken fra kunder, der føler sig snydt for deres forudbetalte taletid.

Mange Skype-brugere er utilfredse med, at deres forudbetalte taletid til SkypeOut-tjenesten mistes efter seks måneder uden opkald. Det har udløst en proteststorm mod Skype i nettets debatfora, der ligefrem anklages for at snyde kunderne for deres penge. Men Skypes nordiske chef Jonas Kjellberg tager nu til genmæle og forsvarer selskabets forretningspraksis overfor CRNs søsterblad ComON.

»Jeg beklager, at nogle af vores kunder føler sig misinformeret omkring betingelserne for at anvende SkypeOut. Der er meget stor interesse for at kunne ringe til almindelige telefoner og mobiltelefoner fra Skype, og derfor arbejder vi løbende på at udvikle på vores software og kommer løbende med opdateringer. Alle input - positive som negative - har værdi for os, fordi feedbacken hjælper os med hele tiden at gøre vores tjenester endnu bedre. Derfor er vi også meget opmærksomme på tilbagemeldinger som denne om SkypeOut,« siger Jonas Kjellberg.

Ifølge Skype bliver alle brugere orienteret per e-mail, inden deres tilgodehavende i SkypeOut bliver inddraget. Men flere brugere har klaget over, at de ikke er blevet varslet på forhånd. Hvis man som bruger oplever, at pengene på ens SkypeOut konto forsvinder uden forudgående notifikation, er der sket en fejl, og man kan til enhver tid kontakte Skype Support og få hjælp, understreger firmaet.

»Det er almindelig kotume i teleindustrien, at forudbetalt taletid bortfalder efter en given periode, hvis ikke servicen har været brugt. Men det er klart, at brugeren skal orienteres på forhånd. De få gange email advarslerne ikke fungerer, beder vi folk kontakte vores supportteam, som løser problemet. Vi undersøger i øjeblikket, hvad vi kan gøre for at forbedre vores email kommunikation, så emails ikke frasorteres på grund af mistanke om spam eller phishing. Vi vil også undersøge, om vi skal ændre procedurerne omkring den forudbetalte taletid. I dag er det sådan, at brugere, der har mistet deres forudbetalte taletid, men som ønsker at gøre brug af SkypeOut igen, får ført pengene tilbage på deres konto,« siger Jonas Kjellberg.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

Få inspiration fra to spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

13. marts 2025 | Læs mere


Det næste GDPR-kapitel: Det skal du have fokus på i 2025

Hvad er compliance verdenens fokuspunkter for næste år? Hvilke nye tiltag skal du gøre ift. jeres GDPR-arbejde? Hvordan forholder GDPR sig til AI?

18. marts 2025 | Læs mere


IT og OT: Balancering af sikkerhed og effektivitet

Lær, hvordan du effektivt kan integrere din virksomheds Operational Technology (OT) med moderne IT-systemer. Vi fokuserer på sikkerhed og hvordan du beskytter dine mest kritiske processer mod cybertrusler. Få indsigt, værktøjer og inspiration fra eksperter og kolleger i branchen, og vær med til at forme fremtidens produktionsmiljøer.

19. marts 2025 | Læs mere






White paper
TIDSBEGRÆNSET KAMPAGNE: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner GRATIS.