Skype afviser kritik af SkypeOut

Skype svarer nu på på kritikken fra kunder, der føler sig snydt for deres forudbetalte taletid.

Mange Skype-brugere er utilfredse med, at deres forudbetalte taletid til SkypeOut-tjenesten mistes efter seks måneder uden opkald. Det har udløst en proteststorm mod Skype i nettets debatfora, der ligefrem anklages for at snyde kunderne for deres penge. Men Skypes nordiske chef Jonas Kjellberg tager nu til genmæle og forsvarer selskabets forretningspraksis overfor CRNs søsterblad ComON.

»Jeg beklager, at nogle af vores kunder føler sig misinformeret omkring betingelserne for at anvende SkypeOut. Der er meget stor interesse for at kunne ringe til almindelige telefoner og mobiltelefoner fra Skype, og derfor arbejder vi løbende på at udvikle på vores software og kommer løbende med opdateringer. Alle input - positive som negative - har værdi for os, fordi feedbacken hjælper os med hele tiden at gøre vores tjenester endnu bedre. Derfor er vi også meget opmærksomme på tilbagemeldinger som denne om SkypeOut,« siger Jonas Kjellberg.

Ifølge Skype bliver alle brugere orienteret per e-mail, inden deres tilgodehavende i SkypeOut bliver inddraget. Men flere brugere har klaget over, at de ikke er blevet varslet på forhånd. Hvis man som bruger oplever, at pengene på ens SkypeOut konto forsvinder uden forudgående notifikation, er der sket en fejl, og man kan til enhver tid kontakte Skype Support og få hjælp, understreger firmaet.

»Det er almindelig kotume i teleindustrien, at forudbetalt taletid bortfalder efter en given periode, hvis ikke servicen har været brugt. Men det er klart, at brugeren skal orienteres på forhånd. De få gange email advarslerne ikke fungerer, beder vi folk kontakte vores supportteam, som løser problemet. Vi undersøger i øjeblikket, hvad vi kan gøre for at forbedre vores email kommunikation, så emails ikke frasorteres på grund af mistanke om spam eller phishing. Vi vil også undersøge, om vi skal ændre procedurerne omkring den forudbetalte taletid. I dag er det sådan, at brugere, der har mistet deres forudbetalte taletid, men som ønsker at gøre brug af SkypeOut igen, får ført pengene tilbage på deres konto,« siger Jonas Kjellberg.




IT-JOB

Politiets Efterretningstjeneste

Bliv AD-specialist hos PET

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

IT-projektledere til forretningskritiske projekter

Danmarks Meteorologiske Institut

IT-operatør søges til DMI
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere