Den norske bygger af webshops, Webmercs har lanceret sin egen prissammenligningsportal, Pricemania i Danmark, Norge og Sverige. Prisportalen annoncerer kun med it, tele og forbrugerelektronik-varer og har i første omgang prisoplysninger fra en række specialiserede forhandlere af digitale varer.
Den danske landechef, Knud Bille forklarer, at Webmercs bygger portalen for at gøre reklame for sit eget webshopdesign, og han håber, at opmærksomheden omkring Pricemania vil få flere forhandlere til at købe hans webshop. Han regner med, at forhandlerne vælger den nye prisportal, fordi den giver en billig mulighed for at annoncere.
»Vores service er et tilbud til de små forhandlere, der ikke har råd til at annoncere på de andre prisportaler,« siger Knud Bille.
Pricemania blev lanceret i tirsdags efter en testperiode, og på trods af en masse lovede udvidelser og nye funktioner betragter Webmercs allerede nu den nye portal for færdigudviklet. Fra starten af annoncerer 33 forhandlere på den danske del af hjemmesiden og i alt er der godt 150.000 varer annonceret.
Webmercs egne kunder kan annoncere gratis, mens forhandlere, der ikke er kunder hos den norske shopdesigner skal betale en opkoblingsfee. De skal regne med at investere »under 1.000 kroner« for resten af 2010, fortæller Knud Bille.
»I løbet af et par uger« vil andre forhandlere få en invitation til at annoncere på portalen, lover han.