Actebis-direktør Torben Qvist er på forsiden af Image for fjerde år i træk. Den store broadlinedistributør har igen i år vundet forhandlernes gunst i en undersøgelse, der viser, at distributørerne holder deres image blandt de danske forhandlere, mens producenterne igen får skår i deres omdømme blandt forhandlerne.
Det er bare nogle af konklusionerne, som man kan læse om i dette års Image-tillæg.
Det er tiende år i træk, at CRN og IFO lader danske forhandlere bedømme distributører og producenter. Igen i år har næsten 2500 forhandlere valgt at give deres besyv med. Det er imponerende i betragtning af, at kanalen i år er blevet mindre på grund af finanskrisen
og den følgende konsolidering.
Med 2500 besvarelser er det en magtfuld tilkendegivelse om tingenes tilstand i kanalen. Forhandlerne bedømmer producenterne på 16 parametre mens distributørerne bedømmes på 17 parametre.
Actebis og Logitech kommer ud på toppen. Men bestemt bemærkelsesværdigt er det også, at forhandlerne belønner Microsoft for at sætte mere fokus på deres kanalpartnere. Det er også værd at bemærke, at jyske spillere som DCS og Fourcom er ved at samle op af hedengang SMGs store popularitet, som altid har været lidt af et modstykke til de store »københavnske« distributører.
Læs selv om konklusionerne i Image, der følger med dette nummer af CRN.
Se CRNs særlige Imagesite her.