Netværksfirmaet Juniper udvider nu virksomhedens incentives program i EMEA regionen.
Sælgere kan optjene point, der kan ombyttes til en lang række gaver, og som noget nyt kan pointene også doneres til velgørenhed.
J-incentives programmet gør det muligt for sælgere, at optjene point hos Juniper, der kan ombyttes til en lang række gaver.
Blandt andet kan en sælger konverte sine point til radioer, ure og kameraer, eller American Express Vouchers, der kan udbetales som kontanter. Der vil også være periodiske bonus point at optjene ved lanceringen af nye produkter.
»En sælger kan også vælge at donere de optjente point til en valgfri velgørenhedsorganisation som Røde Kors eller Red Barnet,« forklarer Bjarne Lauritzen.
Programmet er åbent for både alle Junipers Elite, Select og J-forhandlere i hele EMEA regionen.
Det nye program er et led i bestræbelserne på at knytte eksisterende og fremtidige partnere tættere til Juniper.
Det nye program vil fungere med tilbagevirkende kraft fra januar 2006, og alle salg gennemført i den periode vil udløse point hos Juniper.
»Det vi oplever er, at vores konkurrenter fokuserer mindre og mindre på kanalen. Der er færre incentives programmer og marginerne bliver lavere. Det tror vi ikke, er med til at skabe loyalitet, og i og med vi er 100 procent partner-baseret, så er det vigtigt for os, at de føler sig godt behandlet,« siger Bjarne Lauritzen.
Incentives-programmer og salgskonkurrencer er almindelige i kanalen, og nogle firmaer tilbyder ofte meget favorable belønninger til sælgere.
En trend der ofte ender i en etisk gråzone, men Bjarne Lauritzen mener ikke bliver et problem.
»Så længe det foregår inden for de rammer, vi har sat, tror jeg ikke det bliver et problem. De her programmer skal jo ikke være den vigtigste grund til at vælge Juniper, men vi vil gerne gøre det attraktivt, og det skal også være lidt sjovt, at arbejde med Juniper,« siger Bjarne Lauritzen.