Fra første juni vil Fujitsu-Siemens chefen Erik Søe-Pedersen skifte stilling til konkurrenten Lenovo. Her får han som ny kanalchef ansvaret for optimeringen af partner-kanalen i hele EMEA-regionen.
»Jeg er enormt spændt, og jeg glæder mig virkeligt meget. Nogle vil måske sige, at det bare er IBM med et nyt navn, men det er slet ikke tilfældet. Der er skåret to organisationsled væk, og hele koncernen er langt slankere, smidigere og mere fleksibel end da jeg arbejdede der. Jeg kan huske jeg brugte en hel masse tid på interne ting, men det lyder som, at nu bliver skytset i højere grad rettet ud af« siger Erik Søe-Pedersen.
Med sin nye stilling vil Erik Søe-Pedersen få ansvaret for hele EMEA-regionens kanal, og han skal stå for introduktionen af Lenovos consumer produkter, der endnu ikke markedsføres uden for Kina.
»Lenovo har taget det stille og roligt her i starten. Det første skridt var introduktionen af Lenovo 3000, men nu skal vi til at finde partnere til consumerprodukterne som mediecentre og så videre. På sigt bliver det en helt ny kanal, som vi skal til at opbygge på et europæisk plan,« forklarer Erik Søe-Pedersen.
Det er netop muligheden for at arbejde på et internationalt plan, der fik Erik Søe-Pedersen til at forlade Fujitsu-Siemens for Lenovo.
»Jeg arbejdede jo internationalt for IBM, og jeg har har savnet det, at håndtere vidt forskellige kulturer og markedsforhold. Det at arbejde i et international miljø betyder utroligt meget for mig,« siger Erik Søe-Pedersen.