Distributør Marianne Pedersen fra Dataline i Fredericia er rasende.
For mens en række forhandlere har indgået partneraftaler med Logitech, der betyder billigere priser, gælder der andre regler for hende og hendes kunder.
»Det er ikke fair, og det går ud over mit salg,« siger Marianne Pedersen, som flere gange har kontaktet Logitech for at finde en løsning, men gang på gang har stødt panden mod en mur.
»De fortæller bare, at Logitech følger en europæisk strategi, og at de skal se, hvad de kan gøre, men så sker der ikke noget,« siger Marianne Pedersen.
Jørgen Pedersen fra DCS er en anden af de utilfredse distributører.
»Logitech har længe givet kæderne store rabatter, men nu er de også begyndt at give udvalgte, selvstændige partnere særlige priser,« siger han og tilføjer, at det altid er nemt at gennemskue forskelsbehandlingen, når en forhandler kan sælge varerne billigere online, end han kan skaffe dem.
»Vi har spurgt, om vi ikke kan få den samme rabat som visse andre. Svaret er, at det kan vi ikke,« siger han.
Hos Logitech afviser salgschef Alexander Nordqvist, at særlige aftaler med forhandlere er et nyt fænomen.
»Alle forhandlere er velkomne til at ringe og få en aftale,« siger han og fortæller, at Logitech har særaftaler med 25 ud af deres 2100 forhandlere i Danmark. Det eneste nye er, at Logitech i godt et år har fulgt en ny strategi over hele Europa, hvis mål er at ramme brokere og dermed få restvarerne væk fra markedet.
»De, der har specialiseret sig i restvarer, er dem, der bliver kede af vores
nye strategi,« siger han.
Læs mere i den trykte udgave af CRN, som netop er udkommet.