Fire år efter, at Klaus Riskær Pedersen solgte bredbåndsselskabet Cybercity, er selskabet nu ved at få styr på økonomien. Ifølge Berlingske Tidende forventer Cybercitys administrerende direktør, Henrik Clausen, at runde en omsætning på 500 millioner kroner næste år.
Med styr på økonomien er Cybercity klar til en mere aggressiv fremfærd på markedet, og for at få flere kunder har Cybercity nu kig på mindre konkurrenter.
»Det vil jeg ikke afvise, hvis prisen er rigtig. Vores budget er lagt an på en vækst på 30 procent årligt frem til 2007, så vi kan nøjes med organisk vækst. Men jeg er parat til opkøb, hvis muligheden viser sig,« siger Henrik Clausen til Berlingske Tidende, med tankerne primært på mindre konkurrenter på erhvervsmarkedet i tankerne.
Cybercity har lige mange privatkunder og erhvervskunder, og har i de første par måneder i år øget kundebasen med 25 procent, så de nærmer sig 60.000 ADSL-kunder. Næste år lover selskabet både overskud og benhård konkurrence på ADSL-markedet.