Tidligere mandag skrev ComON, at e-Boks rundede kunde nummer 500.000, og det vækker glæde hos Arbejdsgiverforeningerne HTS og Dansk Handel og Service.
»Det er helt sikker noget, der gør indtryk, at det er lykkedes at komme så langt, hvor det normalt går galt, nemlig på antallet af brugere,« siger Carlos Villaro Lassen, der er kommunikationsdirektør for HTS.
Hos Dansk Handel og Service er man enige.
»Det er ikke revolutionerende men ganske pænt,« siger udviklingschef Jacob Michael Lund.
»Det svarer til 10 procent af befolkningen, men hvis man kigger på den erhvervsaktive del, svarer det måske nærmere til 20 procent. Og man taler jo om, at man har teknologispredning ved 25 procent, så det er tæt på,« siger han.
Han forklarer at der for virksomhederne ligger en besparelse i, at de ikke skal bruge tid og penge på at få sendt brevene ud med post. Han fortæller også, at de forklarer virksomhederne, at jo mere de kan digitalisere, jo bedre er de til at nå de krav, som de offentlige stiller.
»Men det er jo selvfølgelig ikke digitalisering for enhver pris. Det værste der kan ske er jo, at man ender med at stå med noget, der ikke virker,« siger han.
Hos HTS er man glade for den store sikkerhed, der er ved at bruge e-Boks.
»Det er vigtigt at vide, at når et brev er sendt, så ender det det rette sted og ligger og venter på modtageren,« siger Carlos Villaro Lassen.
e-Boks har sat sig som mål at nå 625.000 kunder i 2005. Et tal, Jacob Michael Lund ikke mener er urealistisk.
»Hvis de fortsat at lige så aktive og holder momentum, så vil jeg tro, det er muligt.«