»Ved at introducere forbrugerelektronik-produkter, som er tæt integreret med computere, leverer vi det kunderne efterspørger - indhold og oplevelser - til en bedre pris, end de kan få i dag,« siger Dell-stifter Michael Dell.
»Vores kunder skal have adgang til musik, film, hjemmevideoer og personlig kommunikation på deres egne præmisser - hvor, hvornår og hvordan de ønsker det. Det er baggrunden for udvidelsen af vores produktsortiment og optimeringen af Dell.com,« siger Michael Dell.
Dell vil introducere en række produkter i kalenderårets fjerde kvartal, som kan købes via dell.com eller over telefonen, og som let kan integreres med hjemmecomputere og netværk.
Dells website - dell.com - er samtidig blevet opgraderet for at forbedre brugervenlighed og serviceniveau, oplyses det. Det betyder ifølge Dell en mere simpel opdeling af produktkategorier, nemmere navigation, bedre produktbilleder og mere information til kunderne, så det bliver nemmere at vælge rette produkt.
De nye produkter tæller blandt andet en Dell MP3-afspiller, et Dell online-musiksted, et Dell LCD-fjernsyn, et system til håndtering af digitale medier i hjemmet, en hjemmebiograf-projektor og en trådløs håndholdt computer.
»Med udgangspunkt i vores direkte forretningsmodel og det eksisterende produktsortiment er det helt naturligt at udvide forretningen til også at omfatte hjemmeelektronik i bredere forstand. På den måde behøver kunderne kun at handle ét sted,« siger Michael Dell.