TDC har købt 20 procent af mobilselskabet UnoTel, der er en del af ZitCom-koncernen i Skanderborg.
UnoTel leverer blandt andet mobilløsninger til detailkæder, som sælger mobilprodukter ved siden af deres kerneprodukter. Et eksempel er punkt1, der sælger hårde hvidevarer og desuden tilbyder sit eget mobilprodukt, punkt1mobil, samt tøjkæden Marcus med deres Club Marcus Mobile.
»UnoTel gør det muligt for danskerne at vælge blandt et stort udvalg af mobilselskaber og finde det, der passer lige præcis til deres behov. Vi tror, at antallet af nicheselskaber som punkt1mobil og Club Marcus Mobile vil vokse i Danmark de kommende år. En investering i UnoTel vil derfor styrke TDC's muligheder på et forretningsområde i vækst,« siger administrerende direktør i TDC Mobil, Mads Middelboe i en pressemeddelelse.
UnoTel har mere end 40.000 kunder, som allerede serviceres over TDCs mobilnet.
UnoTel vil også fremover have de samme samhandelsbetingelser med TDC, som alle andre mobilselskaber uden eget net, skriver TDC.
»Vi har valgt at indgå et tættere samarbejde med TDC med henblik på at fortsætte og udbygge den førende rolle, som UnoTel har med sine løsninger. I UnoTel arbejder vi med helt nye modeller for fremtidens telefoni, der vil vende op og ned på den måde, vi tænker og bruger telefoni på i dag. Med TDC helt tæt på kan vi speede udviklingen op og fokusere på produktudvikling, hvilket vi er bedst til,« siger Lars Kromand, medejer af ZitCom, om købet.
Foruden UnoTel har TDC service provider-aftaler med 10 mobilselskaber.