Ifølge det japanske erhvervsblad Nihon Keizai Shimbun har elektronikgiganten Canon fremlagt en ny femårs-plan. Planen starter i 2006 og indebærer at omsætningen næsten skal fordobles frem til 2010. Det skal blandt andet ske med en ny satsning på tv-markedet.
Hos Canon forventer man, at fjernsynet vil udvikle sig til det centrale informations-knudepunkt i hjemmet. Det vil skabe behov for en række nye produkter, der er under udvikling lige nu.
Canon er blandt andet på vej med en lille tv-printer med DVB-T-modtager (jordbaseret digital-tv), som kan bruges til at printe tv-billeder.
Den japanske producent forestiller sig, at man eksempelvis kunne bruge printeren til at udskrive tekst-tv-sider eller home-shopping-tilbud, så man i ro og mag kan studere produkterne.
Men printeren kan også bruges til at printe filmscener eller klip fra nyhedsudsendelser.
Den første model bliver en inkjet-printer, som kommer på markedet i Japan til næste efterår og skal koste omkring 3.000 kroner. En europæisk lancering er planlagt, men det vides ikke hvornår det vil ske.
Canon regner med at der alene i Japan kan sælges 4,8 millioner tv-printere om året omkring 2011. Epson og Matshuhita (Panasonic) skulle også være på vej med lignende produkter.