De seneste tal fra analysefirmaet DisplaySearch for andet kvartal af 2003 fortæller at antallet af solgte LCD-tv-apparater er steget med 162 pct. i forhold til samme periode sidste år. Væksten er på 17 pct. set i forhold til det foregående kvartal.
DisplaySearch oplyser at der blev solgt 715.000 LCD-fjernsyn i andet kvartal. Hvis man regner LCD-computerskærme med indbygget tv-tuner med i statistiken, kommer tallet op på 831.000.
Prognosen for årets tredje kvartal siger at antallet af solgte LCD-tv-apparater vil stige med 46 pct., mens LCD-computerskærme med tv-tuner vil opleve en vækst på 34 pct. Det samlede salg ventes at overstige 1,2 millioner enheder.
Japan har den største andel af markedet for flade fjernsyn med 38,5 pct., mens USA ligger på 29 pct. Et andet tegn på, at det japanske marked er mere modent, er skærmstørrelsen; de japanske LCD-fjernsyn er i gennemsnit 1-2 tommer større end de modeller, der sælges i USA og Europa.
De største producenter af flade fjernsyn er Sharp, Sony og Samsung med en markedsandel på henholdsvis 36 pct., 12 pct. og 11 pct. for LCD-tv'er.