Ny markedsførings-mulighed for restauranter

Nu har de danske restauranter fået en ny internetbaseret måde at markedsføre sig på overfor kunderne.

Restauranterne kan tilmelde sig sitet Just-eat.dk, der er en website på internettet hvor man kan finde, bestille og betale færdiglavet mad fra restauranter. Man kan vælge mellem take-away (hent selv) og delivery (få bragt ud).


Ordren tastes ind så der aldrig er tvivl om, hvad der er bestilt. Slut med diskussioner om der skal hvidløg eller chilli på pizzaen, eller om der skal salat og danskvand med den røde bøf. Just-eat er restauranternes svar i kampen mod supermarkedernes TV middage og præfabrikerede retter.


Bestillingerne bliver fra www.just-eat.dk sendt ud til restauranterne pr. fax. Den indholder al relevant information både om maden, leveringsadresse, telefonnummer mv. Til de restauranter der håndterer mange ordrer på en enkelt aften vil der i fremtiden være mulighed for en bestillingsboks, hvor leveringstiden kan varieres og der kan sendes besked direkte tilbage til afsenderen – online. Dette forventes at være klar ved årsskiftet. Der kan betales med de fleste kendte kreditkort, ligesom der fremover vil blive tilbudt betaling via mobiltelefonen fra de teleselskaber der har åbnet for det.


Gennem Just-eat får restauranterne adgang til et stort kundepotentiale. Sitet giver restauranterne direkte adgang til firmaer og private hjem, hvor tiden er knap uanset om det drejer sig om levering af kæmpepizzaer til familier eller mad til folk der arbejder over har restauranterne mulighed for at levere via Just-eat.


Med menukortet ude på internettet og en detailleret bestillingsseddel har restauranterne mulighed for at levere produkter til en ny og større kundegruppe uden at blive udsat for de samme faldgruber som ved telefonbestilling.


En telefonbestilling af en take-away ordre tager normale 7-9 minutter og har en fejlrate på gennemsnitligt 28 procent. I en telefon – eller sågar ved direkte henvendelse, er der et pres på at få afleveret hovedbudskabet om hvem der får hvilken hovedret. Denne situation er vendt på hovedet på internettet. På Just-eat er der tid til bestilling, og opbygningen af menukortet gør, at gæsterne oftere bestiller læskedrik og tilbehør som salater, kartofler, chips mv.


Just-eat er blevet til i et samarbejde med Coca-Cola. Derudover har Just-eat rekrutteret medarbejdere fra restaurationsbranchen, ligesom Danmarks største restauratør, Carsten Mikkelsen som bl.a. ejer Crazy Daisy og Buddy Holly diskotekerne er aktiv arbejdende investor og bestyrelsesformand. Endelig har Just-eat et samarbejde med dating.dk, der er medinvestor i Just-eat.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere