Kontrasten er enorm.
Indtil for cirka et halvt år siden var telekoncernen TDC ét af de allermest besøgte børsnoterede selskaber, når der var regnskabs-pressemøder. Denne dominans er med ét forvandlet efter, at TDC blev solgt til sammenslutningen af fem kapitalfonde i NTC.
»Der var flere af TDCs medarbejdere, end der var journalister i går på pressemødet i forbindelse med regnskabet for TDCs første kvartal i 2006,« skriver Berlingske Tidende, som var ét af de få medier, der besøgte pressemødet.
»Med andre ord: Velkommen til glemslen, TDC,« fortsætter avisen.
John Strand, direktør for Strand Consult, udtaler til Berlingske Tidende, at TDC har nydt godt af den store omtale, som børsnoteringen automatisk kastede af sig.
»TDC kan nemt havne i den situation, at de mister deres store »share of voice« (omtale, red.) i mediebilledet, og det kan på sigt påvirke deres image og dermed deres markedsposition. Hvis det bliver kombineret med store fyringsrunder, kan TDC løbe ind i en storm af negativ omtale,« siger teleanalytiker.