"Hvis I ikke tager jer sammen - så skrider vi!"
Sådan skrev en musikblog for nogle måneder siden om MySpace. Skribenten er begejstret for MySpace men bedrøvet over, at hjemmesiden nærmest er gået i stå og ikke har udviklet sig, siden den blev overtaget af mediagiganten News Corp i 2005. Derfor opfordrer han til en kollektiv udvandring fra MySpace, hvis hjemmesiden ikke udnytter sit potentiale bedre i 2010.
Og han kan måske få sit ønske opfyldt.
Hjemmesiden, der for længst er blevet overhalet af Facebook i popularitet, lover, at der er nye toner på vej, skriver Sydney Morning Herald.
MySpace blev købt for 580 millioner dollar (over tre milliarder kroner) i 2005 af New Corp og firmaet siger, at man netop har fremvist planer for en relancering for topledelsen. Relanceringen forventes på plads i år.
Et nyt MySpace skal have et endnu større fokus på musik, og så skal der fokuseres på nye markeder. For eksempel Afrika og Kina. På længere sigt skal siden have eksklusivt indhold fra koncernens andre selskaber. Det kunne være film og tv-serier fra Fox.
"Jeg ved, at når relanceringen kommer, så har vi et fantastisk produkt. Vi har et potentielt globalt publikum, som tidligere har brugt MySpace. Jeg tror, at jeg kan gøre den gamle side "ny" for dem igen," udtaler vicedirektør Mike Jones.
News Corp er kendt for planerne om, at mange af firmaets netaviser i fremtiden skal koste penge at besøge. Der er dog ikke nogen aktuelle planer om at indføre betaling på MySpace.
I denne uge valgte en anden social side, Bebo, at indstille kampen og varsler en lukning i næste måned.