Avatar billede Jeppe1 Nybegynder
08. december 2014 - 23:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC afspiller pludselig ikke lyd

Hej alle
Som overskriften beskriver, har jeg problemer med at få lyd fra min computer. Den virkede upåklageligt om morgenen, men senere på dagen var der intet. Jeg er ikke verdens skarpeste på feltet, men jeg prøver mig ad med at give alle de oplysninger jeg kan.

Windows 7 Home Premium
Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
ASUS bundkort
Højttalere (Enheden High Definition Audio)
Digital lyd (HDMI) (Enheden High Definition Audio)
(skal i bruge mere siger i bare til)

Indtil videre har jeg:

- Testet det med et par høretelefoner, hvilket heller ikke virkede.

- været inde og ude af enhedshåndtering, prøvet at slette lyddriverne og genstarte (flere gange). Jeg har også prøvet at installere den nyeste version af driveren til mit lydkort, men lige lidt hjælper det. Sådan som jeg kan se det, siger den ikke der er noget galt, og den viser driveren fint i enhedshåndtering.

- kørt troubleshooting flere gange på lyden, hvor den kommer med en melding om at min lyd meget lav, og at jeg skal skrue op inde i mixeren (der er end ikke lav lyd, der er slet ingen)

- prøvet at køre diverse fix fra windows som jeg læste mig til at man kunne prøve, dette hjalp dog heller ikke.

Håber meget i kan hjælpe mig, da jeg nu indser hvor meget jeg faktisk brugte lyden!
Mvh Jeppe
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 00:48 #1
digital lyd ?
den skal stå til "højtalere"

digital lyd er til SPDIF out
Avatar billede Jeppe1 Nybegynder
09. december 2014 - 01:06 #2
Den viser mig to forskellige, dog er det førstnævnte (højtalerne) som er aktiverede.

Højttalere (Enheden High Definition Audio)

Digital lyd (HDMI) (Enheden High Definition Audio)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 08:05 #3
http://www.asus.com/dk/

asus har lavet rigtig mange bundkort så da du ikke har skrevet hvad kortet hedder kan du gå denne vej

iobit driver booster 2 kan finde den rigtige til dig
husk den gratis version og og untjek alt det du ikke vil have med ved install

http://www.iobit.com/driver-booster.php

andre vil bruge denne her
den til venstre er gratis (orange)

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 08:55 #4
Hvis der ikke ser ud til at være hardware fejl i enhedshåndteringen, kunne man evt. prøve at systemgendanne til før problemet opstod.
Det gøres under programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 09:33 #5
ofte når man gentagende gange har installeret programmer og andet efterlader de nøgler og andet i registreringseditoren
det kunne være derfor men der skal absolut ikke ligger gamle nøgler fra programmer eller andet der ikke bruges mere

du vil med fordel kunne køre ccleaner for at fjerne dem
man kan gøre det selv men ccleaner gør det for dig

skulle komme frem auto her

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/072c231572c47e9bd31cc741841bd2a4/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 09:40 #6
hvis lyden hedder realtek kan du hente den nyeste her

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

man behøver ikke hente den hos producenten af bundkortet

ofte har asus f.eks ikke den nyeste liggende på deres hjemmeside

man skelner også imellem 32 og 64 bit hvis den mulighed foreligger

skulle komme auto frem

32 bit version

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

64 bit version

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 09:46 #7
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 10:12 #8
det kunne jo også være at bundkortet er futtet af i lyddelen..
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 10:13 #9
eller at dit audio stik er defekt!
Avatar billede Jeppe1 Nybegynder
09. december 2014 - 10:40 #10
Hej allesammen, mange tak for svarene!

Har den glædelige nyhed, at min computer nu virker. Det var en kombination af driver booster og at jeg endnu engang prøvede at rode lidt med ledningerne.

Treatmenice du må gerne lige skrive igen som svar, så jeg kan give dig nogle point :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 11:04 #11
ok

m.v.h