Avatar billede aleq Juniormester
06. december 2014 - 00:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Navneændring og tillid til GratisDNS (Larsen Data)

Hej

Jeg er ved at foretage mig en navneændring på et domæne, som jeg har parkeret hos GratisDNS (AKA. Larsen Data). Mailen fra dem er som følge:

"Hi

Someone have ordered changes of your domain <domænenavn>

To complete the changes, we need confirmation from the owner, that would be you. You can reveiw the changes below, and if you would like to complete the changes, please PRINT the page, and sign it (both new and old owner) and send it to us.

By signing the paper, you also acknoledge that Larsen Data ApS can make the changes on your behalf, and you acknoledge to comply by the registry rules of the domain, and all charges as an result of this form."

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes, at det lugter lidt skummelt af fusk. For det første er det fyldt med stavefejl (hvilket forringer min opfattelse af deres "professionalitet") og for det andet, så bliver jeg forvirret af denne: "and you acknoledge to comply by the registry rules of the domain, and all charges as an result of this form" - jeg ved ikke engang hvad dét betyder. Lyder som en omgang politisk ævl til at forvirre brugeren.

Domænet som jeg har parkeret hos dem er af stor betydning for mig. Kan GratisDNS/Larsen Data blive stolet på? Bare denne mail alene, får mig til at undre mig over, hvorvidt jeg skal finde en mere professionel udbyder?

Hvad synes I?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2014 - 01:56 #1
GratisDNS har fungeret i rigtigt mange aar.

Det er ikke et fup firma.
Avatar billede aleq Juniormester
06. december 2014 - 20:19 #2
Ok - har du selv været kunde hos dem? Og hvis ja, hvad er dine erfaringer med dem?

Synes bare at jeg læste nogle anmeldelser af dem, hvor nogle klagede over deres ringe og arrogante support, og jeg var delvist enig.

Personligt synes jeg, at det er for meget, at de skal have 130kr for at ændre én linie tekst - især når de kalder sig selv "gratis"
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2014 - 20:44 #3
Jeg har selv brugt GratisDNS i ca. 10 aar. Ingen problemer. Mne jeg har heller ikke haft brug for support.

Er de for dyre saa find en anden.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2014 - 22:07 #4
de er gratis fordi der ikke er support
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2014 - 23:55 #5
De plejede at have et forum hvor man kunne spoerge om hjaelp og fik det, men jeg kan ikke laengere finde det - bare en wiki.
Avatar billede hemberg Forsker
07. december 2014 - 09:42 #6
No problemo med gratisdns for mig. Selvom man selv skal finde løsninger på problemstillinger.
Avatar billede aleq Juniormester
08. december 2014 - 04:52 #7
Ok, så er det bare mig der har været for paranoid.

Tak for jeres svar. Opret svar, så jeg kan fordele pointene
Avatar billede hemberg Forsker
08. december 2014 - 15:58 #8
OK
Avatar billede aleq Juniormester
09. december 2014 - 16:11 #9
også jer andre