Avatar billede burkal Nybegynder
05. december 2014 - 10:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel LOPSLAG fyld håndtag

Hej

Jeg har en LOPSLAG funktion jeg gerne vil have i alle celler i en kolonne.
- Første parameter skal være en anden celle i samme række.
- anden parameter (tabel_matrix) skal altid være samme område(på et andet regneark)
- de 2 sidste parametre skal være konstante i alle rækker.

Jeg har lavet de første par rækker manuelt, men vil gerne bruge fyldhåndtaget til at fylde LOPSLAG-funktionen i de andre rækker.

Det virker ikke for mig...

Når jeg trækker fyldhåndtaget nedad opdaterer 1. parameter korrekt (tæller rækkenr op), men det gør tabel_matrix desværre også.

Hvordan kan jeg sørge for at tabel_matrix forbliver konstant?
05. december 2014 - 11:06 #1
Dollarteg gør forskellen:
=LOPSLAG(A1;$C$1;$D$100,2)
Avatar billede burkal Nybegynder
05. december 2014 - 12:12 #2
Ja. det har du ret i. takker.

Det virker fint. Sender du svar?
05. december 2014 - 12:28 #3
OK!