Avatar billede bouggi Nybegynder
19. august 2001 - 10:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SCSI / IDE

Hvis man har et scsi-kort kan man så stadig bruge sine IDE porte uden at der bliver konflikt..
Her tænker jeg på jeg har p.t. 2 hdd der er tilsluttet og 2 cd.rom
men hvis jeg nu fik et scsi kort ville jeg bruge cd rom der og udelukkende køre hdd på ide eller omvent...
nogen kommentarer og er der nogen der har prøvet det

///Bouggi
Avatar billede beta Nybegynder
19. august 2001 - 10:57 #1
For at bruge SCSI skal dine drev selvfølgelig også være SCSI drev.

Her virker det uden problemer, har en SCSI HD, SCSI CDROM, og en SCSI brænder. Derudover har jeg en IDE Brænder, IDE DVD drev, og 2 IDE Harddiske.
Avatar billede bouggi Nybegynder
20. august 2001 - 00:01 #2
Beta... oki det var det jeg skulle vide
og jeg er selvfølgelig klar over at det skal være SCSI enheder til et SCSI kort
Men tak for svaret
Avatar billede beta Nybegynder
20. august 2001 - 17:25 #3
Det var så lidt. Hvis du køber en WIDE contr. kan ha\' op til 15 SCSI enheder på SCSI contr.
Avatar billede mborik Nybegynder
03. november 2004 - 09:19 #4
Ja, men du skal vide, at du kun kan boote på IDE og at den forbedrede ydelse, SCSI har via sin Busmastering, Tagged Command Queuing og evnen dit at disconnecte sig fra daisy chain ikke kommer til sin ret i et blandingsmiljø.  IDE bliver den laveste fællesnævner og det er så prisen for det.

Men vis det ikke er et kardinalpunkt og man blot vil udnytte de stumper man har, er det jo også fint

Mvh Mads
Avatar billede beta Nybegynder
03. november 2004 - 17:41 #5
mborik > Så fik du sat liv i det 3 år gamle spørgsmål... =;-) Mit SCSI udstyr er forlængst gået på pension. Det er sgu' var en dyr fornøjelse, og slet ikke de penge værd!

* Spørgsmål data

* Oprettet 19/08 2001
Avatar billede mborik Nybegynder
04. november 2004 - 00:38 #6
Ha!
- det havde jeg da overset.