20. november 2014 - 20:16Der er
6 kommentarer og 1 løsning
HJÆLP csv til andet format
Hejsa Jeg har før kunne downloade mine kundeark fra online portal i .xls format så alle detaljer var i hver sin kolonnne, nu har arbejdsgiveren ændret det, så vi kun får det i csv. dvs. de 15 detaljer der er på hver kunde står i een linje, og med 600 af dem bliver det svært at sortere på deres email adresser og kunde status.
Ja men hvordan før jeg det. Jeg vil have hver en detalje ind i sin egen kolonne, så navn , adresse, kundetype, email m.m. står i hver sin celle og der kan sorteres... Det er det jeg ikke kan forstå hvordan man kan det
Gem filen du får. Åben excel, vælg åben i menuen filer. Vælg din fil og excel vil give dig nogle valgmuligheder. Du skal vælge den type separator der er i linjerne (f.eks. semikolon, komma eller måske bare mellemrum)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.