Avatar billede pilrik Nybegynder
17. januar 2000 - 18:36 Der er 1 løsning

Fade

Hvordan fader jeg til transparant. Altså, jeg har et stykke grafik og det skal fade mod transparant???
Avatar billede erikj Nybegynder
17. januar 2000 - 21:44 #1
1. Åbn din grafik og placer det i et separat lag.

2. Klik på det lille ikon i Layers paletten, der hedder "Add Layer Mask". Du vil nu se en lille hvid kasse ved siden af thumbnailen i layers paletten.

3. Klik på denne kasse. Vælg dit Gradient Tool. Tryk D på dit tastatur for at vælge standardfarverne sort og hvid. Sørg for at have hvid som forgrundsfarve.

4. Træk nu din gradient hen over din grafik. Start der hvor du ønsker at din fade skal starte, og slip der hvor det skal tone helt ud til transperant.

5. Nu skulle din grafik tone ud til transperant og du kan se alt det der evt. ligger i lagene neden under.