Avatar billede millionairemike Nybegynder
14. november 2014 - 15:51 Der er 1 kommentar

Backup af filer på 2 tb HDD med Mange dårlige sektorer.

Hej Eksperter.

Jeg ville formatere min computer, og lavede så en backup af min interne SSD i Acronis True Image, som jeg overførte til min eksterne harddisk. Jeg formaterede computeren, og ville så hente backuppen fra den eksterne, hvor den så herefter begyndte at gå i koks.

Den eksterne blev langsom, har svært ved at åbne mapper, kan ikke kopiere mange af tingene osv. jeg kunne for en kort stund åbne den backup jeg havde overført til den eksterne, men lige pludselige kunne jeg ikke, og nu siger den at Backuppen er korrupt.

Jeg har så prøvet at kører HDD Regenerator 1.71 på min bærebare, hvor den i windows 7 finder en masse dårlige sektorere, og reparere en del af dem, indtil programmet når til et punkt hvor den siger den ikke kan reparere dem i windows, og jeg bliver nødt til at boot programmet op fra en usb eller cd

det har jeg så prøvet at gøre på min bærebar, men booter jeg HDD Regenerator op, så finder den ikke en eneste dårlig sektor..

http://screencast.com/t/XXonzjbVVni

Jeg fik så lov til at låne en stationær over weekenden, hvor jeg kunne boote HDD Regenerator op, der fandt den så en masse sektorer, hvor den efter et stykke tid kom med denne her meddelelse:

http://screencast.com/t/ajT0lLZru

Nu har jeg så afleveret den stationære tilbage, og har kun min bærebare, men jeg ved ikke rigtig hvad mit næste træk skal være.. jeg er stort set ligeglad med resten der er på den eksterne harddisk, bare jeg kan få den store backup jeg har lavet flyttet over på den Nye eksterne harddisk jeg har købt.

Jeg har søgt hist, og her på nettet, og har set jeg kunne clone disken i Clonezilla, men der skal den HDD der clones til være lige så store, eller større end den disk der clones fra, det er min nye HDD ikke, selvom disken med dårlige sektorer fylder under 1 tb, jeg har så prøvet at Resize disken, men kan ikke finde nogen programmer der kan når der er dårlige sektorer på.

Og jeg kan heller ikke bare kopiere dem direkte til den anden disk da jeg får en masse fejl.

i "Crystal Disk info" får jeg den her information om disken >> http://screencast.com/t/e931mFsAn

Nogen ideer til hvordan jeg kan få/backup/flytte/clone eller noget helt 5 mine filer fra den dårlige disk til den nye HDD jeg har?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2014 - 03:10 #1
jeg tror, medmindre du sender den til et data rednings firma, så får du ikke noget ud af den.