Avatar billede ketcer13 Nybegynder
06. oktober 2014 - 17:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Til Hardware compatibilitet da jeg skal opgradere!

Jeg sidder med en slat penge som jeg gerne vil have brugt på noget opgradering til min nuværende Stationær, da jeg stadigvæk er forholdsvis ny til at købe hardware som bundkort og processer,(har dog erfaring med simple ting som ram og grafikkort). Ville jeg gerne lige vide om de følgende ting jeg har sat mig for er compatible med hinanden?

Det ville hjælp mig super meget, samt også hvis i mener der er nogle bedre valg jeg kan tage mig, så sig enlig til, da jeg gerne vil lære!

x2 GTX 970

Corsair AX 860i, 860W PSU

Dette er en opgraderings pakke fra Komplett!

Intel Core i7-5930K, 3.5Ghz, 6-core, LGA2011-3
Crucial DDR4 16GB 2133MHz Quad-channel KIT
ASUS X99-S, LGA2011-3
Intel TS13A Air Cooler, for LGA2011-3 140W Haswell-E cpu

og ja jeg ved godt at dette flimre op i nogle dyre tal og at jeg muligvis bare kunne købe en helt ny Pc for disse penge, men vil gerne have en pc der skaber A** og samtidig gerne lære processerne og hvorledes man bygger maskinen, på en mere fordybede måde

Tak på forhånd!
Avatar billede PrOz Nybegynder
06. oktober 2014 - 19:37 #1
Hvorfor 2x GTX ?

Du kan evt. gå på edbpriser.dk og sikkert samle en bedre og billiger end det du har nu :)

Bare husk bundkortet er dit Alfa-Omega, find det først og efter følgende resten af komponenterne..
Avatar billede jokkejensen Novice
07. oktober 2014 - 07:42 #2
Det passer fint sammen, jeg ville dog kaste en større psu i, og evt en mere pro en af slagsen.

Desuden virkelig overveje kabinet, da varme vil ødelægge performance ufatteligt med 2x970 og flere andre varme chips.

Jeg er glad for http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/pc-v2120/
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 07:49 #3
hvis den hastighed står til troende er den ikke særlig stor
Intel Core i7-5930K, 3.5Ghz, 6-core

se her på et eksempel jeg har lavet til dig
det er et am3+ bundkort
så det skal du lige have styr på hvilken sokkel du i fremtiden vil bruge (for at spare penge da meget kan genbruges hvis du gør det)

http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme9/
kører op til 5.2 ghz processor (CPU)

disse ram kan bruges
http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme9/?cat=Memory

cpu køber du denne her

https://www.dustinhome.dk/product/5010762438/black-edition-amd-fx-9590-47-ghz-processor?ssel=false&gclid=CjwKEAjw-8ihBRD2t9qT3NaW7igSJAD3_sNV2B2rvkwRIBRGK4POMOrdIKfJE-1896XmmiHPtTBnjRoCi9bw_wcB&_ga=1.94730844.1334006679.1412660551

den kan overclockes til 5.0 så er toppen nået
du sætter et hurtigy ss drev i maskinen + 2 almindelige harddiske vi raid 0

så sker det her

http://www.youtube.com/watch?v=oQZ7GsQU2rM

sådan kan du lave en hurtig maskine men husk der findes andre bundkort
asrock har ikke været de mest stabile bundkort men de skulle være blevet bedre

det her er ment som et eksempel

ok
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 08:17 #4
jeg retter lige denne taste fejl

du sætter et hurtigy ss drev i maskinen + 2 almindelige harddiske vi raid 0

du sætter et hurtigt ssd drev i maskinen
2x2 almindelige harddiske i raio o

jeg har
ssd disk som drev c
2x2 almindelige harddiske som drev d
2x2 alminelige harddiske som drev e
brænderdrev som f
og så videre

men da mit bundkort er asus sabertooth 990 fx ikke kan bruge fx 9590 cpu - det skyldes manglende strøm i soklen til den
her var asus virkelige geniale
de lavede det samme bundkort i rev 2.0 der kan
herregud man køber da bare et nyt asus
dem der havde købt det første kan bare smide det væk hvis de vil have højere hastighed
det virker KUN MED REV: 2
det gik ud over mig fordi 4 asus bundkort i træk stod af (bios fejl)
det betød at en OEM version win 7 ultimate belev misbrugt sagde microsoft (engænse for hvor mange gange man må installere den)
hvem skulle betale den asus og microsoft - hvem tror i
jo deres ingeniører er skam stort tænkende

derfor er jeg gået væk fra asus

endnu en lille historie

og så har jeg prøvet win 10 prewiev
det er en win 8 med startknap i en rodet affære

microsoft sagde de sprang win 9 over
ok men jeg springer win 10 over

bruger win 7 64 bit der virker optimalt

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 09:55 #5
jeg glemte denne her
gå væk fra de tonstunge kølere man sætter i kabinettet
de smider jo bare varmen rundt i kabinettet der jo bliver varmt nok med et heftigt grafikkort
gå over til vandkøling der bare virker

jeg bruger denne her men findes en også til din smag eller med 2 blæsere - her afhængewr det af størelsen på dit kabinet så her skal du også lige vælge

https://www.dustinhome.dk/product/5010658106/hydro-series-h80i-extreme-performance-liquid-cpu-cooler?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146685

m.v.h
Avatar billede ketcer13 Nybegynder
07. oktober 2014 - 15:22 #6
Jeg takker for alle svarende! det var mega luxus at der blev svaret så hurtigt og med gode bud! vil tage det i betragtning og lige kigge på nogle andre PSU'er såvel som at tage treatmenice eksempel med som overvejelse!
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2014 - 07:39 #7
jeg lægger et svar du kan acceptere eller hvad du nu ønsker ok
Avatar billede ketcer13 Nybegynder
08. oktober 2014 - 10:42 #8
Du ikke sulten efter points